YouTube Works Awards

In opdracht van Divimove verzorgden wij de audio en verlichting tijdens de YouTube Works Awards. Een nieuwe awardshow waarmee het alom bekende videoplatform wil laten zien dat creativiteit, vernieuwing en effectiviteiten hand in hand gaan.

Op basis van verschillende categorieën werden de meest innovatieve en effectieve campagnes bekroond. Wie heeft het beste ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020? Welke mediastrategie heeft geleid tot het beste business resultaat? Welke campagne creëerde tegen de verwachting in een grote impact? Met als hoogtepunt de ‘Grand Prix’. De prijs voor de meeste creatieve, innovatieve en datagedreven campagne met duidelijke business resultaten.

Roaring Twenties

De awardshow stond compleet in het teken van de jaren ’20. Niet alleen de stijl, kleding en aankleding. Zelfs de locatie was met Pathé Tuschinski volledig roaring twenties. Aan ons was de schone taak weggelegd om de uitstraling op het podium ook volledig in het teken te laten staan van dat thema.

We wisten al snel dat we de ronde vormen in het voormalige theater wilde benadrukken. Recht toe, recht aan was dus geen optie. Enkel sierlijke ronde vormen. Het podium werd om die reden door ons voorzien van een zestal truss pilaren van cirkeldelen. Om het ouderwetse effect van de halogeen audience blinders na te bootsen, werden deze pilaren voorzien van 60 draadloze AX3 LightDrops. Het gebruik van deze draadloze spots maakte het uitvoeren van changementen op het podium makkelijker, doordat de verlichting functioneerde zonder ook maar één kabel. Tevens werd het achterdoek voorzien van acht AX10 SpotMax lampen. Het frontlicht werd verzorgd door zes Infinity TS-300WW profielspots.

Benieuwd naar wat wij je kunnen bieden voor jouw awardshow? Neem gerust contact op voor het bespreken van de mogelijkheden.